cases

Explosieve groei Brockmeyer door platform voor vacaturemarketing

Als experts op het gebied van jobmarketing weten ze bij Brockmeyer precies waar de ideale kandidaat voor een vacature zich bevindt. Door het inzetten van een mix van vacaturesites, Google advertising, bannercampagnes, direct mailings en social media campagnes bereiken hun klanten de beste kandidaten. 

 

De transformatie van Brockmeyer

Second Company maakte een cliëntenportaal voor dit gave bedrijf. Via deze portaal kan in één druk op de knop een vacature worden weggezet op verschillende vacaturesites. Dit bespaart cliënten veel tijd en geld, en de groei van Brockmeyer explodeerde hierdoor.

De aanpak van Second Company

Om het portaal optimaal in te richten, verzamelden we eerst alle requirements aan de hand van krachtige gesprekken met medewerkers, recruiters en klanten.  Op basis hiervan maakten we een strak ontwerp dat vrijwel meteen werd goedgekeurd, het sloeg de spijker op z’n kop. We gingen aan de slag en maakten een webportaal dat ook beschikbaar is als mobiele app. 

De implementatie hiervan is een ongoing  project, waarin we continu samen met Brockmeyer nadenken over verbeteringen in het portaal en de optimale product-market-fit.  We zetten hiervoor diverse expertises in zoals een business analist en growth marketeer. 

Tienduizenden vacatures uitgezet over ruim 600 vacaturesites

De portal stelt de recruiter of HR-manager in staat om een vacature, met één centraal budget, weg te zetten over honderden vacaturesites in Europa zoals LinkedIn, Stepstone, Monster, Indeed, studentenvacaturesites etc. Het is een behoorlijk krachtig kanaal dat AI (Artificial Intelligence) gebruikt om vacatureteksten te verbeteren zodat deze beter aankomen bij de kandidaten. Vervolgens kan de recruiter of HR-manager in de portal monitoren wat er gebeurt met de vacatures; welke reacties zijn er, wat is de status van de antwoorden op de reacties, waar komen de mensen die reageren vandaan, wat is de status van het budget. Dit alles bespaart de gebruiker enorm veel tijd en geld. 

Weten hoe Brockmeyer jou kan helpen het optimale te halen uit jouw recruitment proces?
Lees meer op de website van Brockmeyer.

 

Resultaten

  • Enorme besparing in tijd en geld door een optimaal ingericht platform voor vacaturemarketing
  • Explosieve bedrijfsgroei voor Brockmeyer

Automatische integratie in het LinkedIn talentenportaal
Om het portaal dat voor Brockmeyer is opgesteld nog krachtiger te maken zijn er extra functionaliteiten aan toegevoegd in de vorm van het automatiseren van input in het LinkedIn talenten portaal. Met behulp van onze applicatie kan Brockmeyer nu nog meer tijd en geld besparen door automatisch hun vacatures in het LinkedIn talenten portaal te plaatsen vanuit hun centrale database. Door dit proces te automatiseren kunnen er nu meer vacatures voor de klanten van Brockmeyer geplaatst worden en kan er ongeveer 80% aan tijd bespaard worden.

Dynamische data interpreter voor TiCC
Wat bedrijven vaak merken is dat de interactie met elk platform anders is. Zo worden er vaak verschillende data types en formaten gebruikt die toch de workflow kunnen veranderen. Verder is het natuurlijk ook mogelijk dat deze factoren worden veranderd op een platform wat het alleen maar moeilijker maakt om een proces te automatiseren. Dit was een probleem waar Brockmeyer tegen aan liep bij het Tilburg center for Cognition and Communication (TiCC).

Op dit platform moet Brockmeyer vacatures volgens het beleid van het TiCC. Dit beleid eist het gebruik van ingewikkelde codes en voorschriften die ook nog eens van tijd tot tijd veranderen wat het automatiseren van het proces praktisch onmogelijk maakt.

Om dit complexe probleem van Brockmeyer weg te nemen heeft Second Company een Dynamische data interpreter gemaakt. Deze data interpreter maakt gebruik van de database die Brockmeyer heeft om een vertaling te kunnen maken voor een ander format zodat de bron niet aangepast hoeft te worden om te voldoen aan de eisen van een ander platform. De data interpreter maakt gebruik van een flexibele dictionary om de data in te voeren op het platform naar wens. Met behulp van deze dictionary kunnen ook makkelijk wijzigingen worden gemaakt in formatting om ervoor te zorgen dat de workflow altijd up-to-date is en de brondata integer kan blijven.

Met behulp van deze dynamische data interpreter bespaard Brockmeyer nu 75% tijd als het aankomt op het invoeren van vacatures op het TiCC platform, tijd die nu in andere bedrijfsprocessen kan worden geïnvesteerd.

 

Need help with your digital transformation?