cases

Platform facility management voor telecomgigant

KPN is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt ons als consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. Tot slot biedt KPN wereldwijd wholesale-netwerkdiensten aan andere operators.

De transformatie van KPN

Een telecomgigant als KPN heeft ook een gigantische facilities-organisatie. KPN maakte gebruik van een applicatie voor facility management waarvan de ontwikkeling compleet was vastgelopen. Second Company ontrafelde de zaak en bouwde een platform voor het facility management binnen de organisatie.

De aanpak van Second Company

Een complexe legacy database – met talloze onderling afhankelijke relaties en obscure logica – zorgde ervoor dat de ontwikkeling van een belangrijke backoffice-applicatie voor het facility management van KPN compleet was vastgelopen. Second Company ontwikkelde een nieuw platform voor het management van de tienduizenden facilities binnen de KPN-organisatie.

Het resultaat

  • Soepel lopend facility management via nieuw platform
  • Overzichtelijk managementsysteem, dat zonder probleem verder te ontwikkelen is

~25.000

werknemers

~10.000

facilities

Need help with your digital transformation?