cases

CNB klaar voor de toekomst met nieuw klantportaal

CNB is de grootste marktplaats voor de handel in bloembollen, knollen en vaste planten. De professionals van CNB verbinden alle marktpartijen in de wereld van de bloembollen.

De transformatie van CNB

We zijn er trots op dat we CNB hebben kunnen ondersteunen met hun digitale transformatie. We hebben dit gedaan door het inrichten van een vernieuwd klantportaal dat een optimale handel in bloemen en planten mogelijk maakt. Zo zijn alle partijen maximaal verbonden.

De aanpak van Second Company

Vernieuwd klantportaal

Second Company vernieuwde het klantportaal van CNB. Om dit portaal zo goed mogelijk in te richten, haalden we eerst alle eisen en requirements op. We werkten intensief met CNB samen om dit helder in kaart te brengen.

Door deze gedegen business analyse waren we in staat om een goed (UX) ontwerp te maken dat perfect aansloot op de wensen van CNB. De designs werden hierdoor binnen een paar dagen opgeleverd, snel goedgekeurd door CNB, en vervolgens door ons binnen 3 maanden opgeleverd. Helemaal volgens afspraak.

De systemen van CNB zelf – voor orderverwerking en facturatie etc. – hebben we hier vervolgens op een later moment op aangesloten. We hadden het klantportaal daarbij zo gebouwd dat CNB tijdens de bouw gewoon door kon werken en kon blijven focussen op hun business. Het opgeleverde klantportaal ligt nu aan de basis van alle communicatie van CNB.

Second Company heeft een nieuw en verfrissend portaal geleverd waarmee CNB klaar is voor de toekomst.

Beeldbank share-knop

In een later stadium brachten we samen met een business analist de behoeften van vaste klanten voor een marktplaats in kaart. Dit deden we door verschillende gebruikers te interviewen. Hierdoor werd maar weer eens duidelijk hoeveel verschillende eisen, vragen en requirements er zijn voor één oplossing. Een heel belangrijk punt dat naar voren kwam, was dat er behoefte was aan beeldmateriaal van bloemen en planten. Dit wilden de klanten van CNB gebruiken voor hun eigen handel.

Nu bleek CNB zelf te beschikken over een enorme beeldbank. Daarom werd als oplossing een Share-knop aangemaakt op het platform, waarmee de deelnemers hun handel nu zelf aan kunnen bieden, buiten de marktplaats om. Dit gebeurt op een pagina met het logo van de deelnemer, gefaciliteerd via de website van de marktplaats.

Deze opzet leverde CNB zeer waardevolle kennis over de voorraden van de deelnemers op het portaal. CNB kreeg dus meer dan ze zelf hadden kunnen bedenken door open te staan voor input van hun ecosysteem en door hun platform open te stellen.

Mijn CNB in beeld

Het resultaat

  • Een efficiënte basis voor alle klantcommunicatie via een nieuw en fris klantportaal
  • Kennis van de handel van klanten door gedegen interviews die leidden tot het ontwerp van een marktplaats-app met beeldmateriaal / een share-knop op het platform van CNB

Need help with your digital transformation?