Interne digitale transformatie van een global bank
In 1881 begon ING mensen te helpen met sparen. Ze waren de eerste bank die kleine bedrijven vooruit hielp. En dat is waar de passie bank deze global bank ligt, met een toegankelijke, positieve instelling mensen vooruit helpen.
De transformatie van ING
Hoe verenig je de medewerkers van een global bank in het digitale tijdperk nu zo goed mogelijk? Om ook intern het concept van een global bank te realiseren hebben we in samenwerking met ING een ontwikkelaarsportaal opgezet. Dit portaal staat centraal in de digitale integratie van ING als global bank.
De aanpak van Second Company
Second Company bouwde in samenwerking met ING een ontwikkelaarsportaal. Alle technische medewerkers van de bank – en dat zijn er veel – kunnen hierin toegang krijgen en geven tot de duizende API’s (software interfaces) die internationaal weer toegang geven tot alle applicaties.
Daarnaast ondersteunen we een systeem voor continuous delivery. We implementeerden voor ING de modules die ervoor zorgen dat de honderden apps en portals van de global bank continu in productie worden gezet.
~55.000
werknemers