cases

De digitale woningcorporatie

Rochdale zorgt ervoor dat mensen met een laag inkomen kunnen wonen in Amsterdam, Zaanstad, Purmerend, Diemen en Landsmeer. Met betaalbare woningen van goede kwaliteit biedt de woningcorporatie ruim 80.000 mensen een thuis.

De transformatie van Rochdale

De woningcorporatie van de toekomst is een digitale woningcorporatie. Om goed voorbereid te zijn op deze toekomst, vroeg Rochdale Second Company om te helpen bij de digitale transformatie van de organisatie. Second Company sloeg hierbij een succesvolle brug tussen strategie & advies en implementatie.

De aanpak van Second Company

De sleutel tot succesvolle digitale transformatie is het hebben van een goede strategie en de nodige wendbaarheid om die strategie vervolgens uit te voeren. Second Company adviseerde Rochdale hierin en stelde een ‘Strategisch adviesrapport digitale transformatie’ op. 

Vervolgens bouwde Second Company een Master Portal en een Reparatie-app voor de woningcorporatie om zo de strategie concreet te maken en de eerste stappen te zetten naar de digitale woningcorporatie van de toekomst.

Het resultaat

  • Centralisatie en efficiëntie voor de organisatie dankzij de Master Portal. Geïnspireerd door Google gebruikt de master portal een navigatiestructuur op applicatieniveau. Alle apps, en deelapplicaties kunnen eenvoudig centraal beheerd worden.
  • Transparantie en gemak voor de bewoners door de Reparatie-app. Deze app hebben we zo ontworpen dat de bewoner de reparatie door middel van een track-and-trace interface van A tot Z kan volgen.

Need help with your digital transformation?