cases

The Uber onder de dakdekkers

Daken zijn het domein van MSQ. Zij investeren in bedrijven die werken op, voor of aan het dak. Deze bedrijven opereren zelfstandig, terwijl MSQ op de achtergrond faciliteert op het gebied van recruitment, gezamenlijke inkoop, financiering, ICT en backoffice-activiteiten. Dat komt de slagvaardigheid en efficiëntie van deze bedrijven ten goede.

De transformatie van MSQ

Als het gaat om het bedrijf van de toekomst - het digitale platform - is er een ‘winner takes it all mentality’. In de regel zijn bedrijven die in een vroeg stadium transformeren tot platform ook succesvoller. Met dat in het achterhoofd besloot MSQ om een strategisch partnerschap aan te gaan met Second Company om zo het digitale dakdekkersbedrijf van de toekomst te bouwen. En daar zijn we best trots op.

De aanpak van Second Company

Met honderden busjes die op elk moment van de dag op de weg rijden en dakdekkers die honderdduizenden kilometers daken onderhouden, is digitale transformatie een noodzakelijke strategische zet voor MSQ. Second Company maakte het mogelijk voor MSQ om een suggestie-engine in te zetten voor urenregistratie. Hierdoor kunnen de dakdekkers hun aandacht volledig bij hun werk houden, terwijl ze talloze uren aan administratie en de nodige correcties besparen.

Werkzaamheden voor de urenregistratie-app

Android en iPhone apps

  • Continu traceren van honderden busjes op de weg. 
  • Automatische detectie van privacygevoelige locaties en tijden. De app gaat dan in slaapmodus.
  • Automatisch voorstellen van werklocaties op basis van user tracking data. De werkzaamheden, uren en klant worden voor de gebruiker automatisch ingevuld op basis van intelligente locatiedata.
  • Automatische berekening van de tijd besteed aan werken, pauze en reizen.

Portal

  • Het hoofdkantoor kan de worklogs inzien en controleren tegen de serviceafspraken. 
  • Deze afspraken kunnen eventueel worden aangepast.
  • AI-algoritme om de beste route te vinden. Route wordt beschreven en er is een preview van de route van en naar de werklocatie. 
  • Goedkeuren van werkzaamheden en terugkoppelen in Microsoft Dynamics Navision.
  • Detectie en melding van verkeerde permissies en gebruik.

Synchronisatie met Navision

  • Import van permissies en gebruikersinformatie.
  • Automatische import van vakanties en verloven. 
  • Live synchronisatie van orders door het gebruik van events.

Een mooie maatwerkapplicatie die onze gebruikers helpt om hun werk beter, eenvoudiger en sneller te doen!” – Ralf Putter, Hoofd Daklab

Resultaten

  • Focus: de dakdekkers kunnen zich volledig concentreren op hun werk, in plaats van op administratieve taken.
  • Tijdsbesparing: dakdekkers besparen talloze uren aan administratie en de nodige correcties.
  • Efficiëntie: veel meer nauwkeurigheid in het schrijven van uren.

> 200

busjes op de weg

> 500

medewerkers

> 1.000.000

uren geschreven

Need help with your digital transformation?