cases

Het digitale dakdekkersplatform van de toekomst

Daken zijn het domein van MSQ. Zij investeren in bedrijven die werken op, voor of aan het dak. Deze bedrijven opereren zelfstandig, terwijl MSQ op de achtergrond faciliteert op het gebied van recruitment, gezamenlijke inkoop, financiering, ICT en backoffice-activiteiten. Dat komt de slagvaardigheid en efficiëntie van deze bedrijven ten goede.

De transformatie van MSQ

Als het gaat om het bedrijf van de toekomst - het digitale platform - is er een ‘winner takes it all mentality’. In de regel zijn bedrijven die in een vroeg stadium transformeren tot platform ook succesvoller. Met dat in het achterhoofd besloot MSQ om een strategisch partnerschap aan te gaan met Second Company om zo het digitale dakdekkersbedrijf van de toekomst te bouwen. En daar zijn we best trots op.

De aanpak van Second Company

Met honderden busjes die zich op elk moment op de weg begeven, was digitale transformatie voor MSQ een noodzakelijke strategische zet. Second Company is met trots de belangrijkste strategische partner van MSQ om die transformatie te realiseren. We hebben dit gedaan door een vernieuwd klantportaal te bouwen met gekoppelde backoffice-processen.

We stelden hiervoor een digitaal transformatieteam samen, met onder andere business analisten van onze partners, growth marketeers, software architecten en developers. We hebben samen met MSQ en al deze experts een jaar lang gewerkt, binnen één budget, om het bedrijf volledig te digitaliseren en de stap te zetten naar een platformbedrijf. 

“Inmiddels zijn we met ons derde project bezig. Goede designs, strakke voorbereiding, lekkere voortgang. Bouwt vooruitstrevende applicaties. Een goed bedrijf!” – Martin Mastenbroek, CEO MSQ

Check onderstaande de video en ontdek hoe het planboard van MSQ werkt:

Resultaten

  • Slagvaardigheid en efficiëntie door het centrale klantportaal waarbinnen alle verschillende apps gekoppeld kunnen worden. In eenvoud en integratie geïnspireerd door Google.
  • Nauwkeurige calculaties voor grote daken met de Dak-app, gebaseerd op big data. De gebruiker maakt hiervoor een offerte op in slechts een paar klikken, zo vanaf het dak. De app communiceert direct met het medewerkersportaal en het klantportaal. Door deze integratie zijn alle klanten, uitvoerders en medewerkers met elkaar verbonden via één platform. Dit geeft alle partijen meteen veel meer autonomie wat resulteert in hogere efficiency.
  • Geoptimaliseerde routes voor dakdekkers door Artificial Intelligence toe te passen.
  • Gebruiksgemak en veiligheid door single sign-on. Met SSO hoeven gebruikers maar één login en wachtwoord te onthouden en daarmee kunnen ze verschillende applicaties benaderen. Dit werkt makkelijker en sneller en zorgt ook nog eens voor een betere beveiliging.

Opleveringen

  • Klantportaal
  • Intern portaal
  • App voor service en onderhoud
  • Dak-app
  • Project-app
  • Uren-app
  • Calculatie-app

~1000

werknemers

5

apps

4

portalen

Need help with your digital transformation?